Hlavní navigace

IDC: Evropský trh chytrých telefonů zaznamenal ve třetím kvartálu silný růst

Sdílet

 Autor: © Romolo Tavani - Fotolia.com
Prodeje chytrých telefonů v regionu EMEA ve třetím čtvrtletí 2018 sice celkově poklesly o 5 %, ale mohly za to slabé výsledky v Africe a na Blízkém východě. Regiony západní a střední Evropy naopak vykázaly silný růst.

Analytická společnost IDC ve své nejnovější zprávě uvádí, že prodej chytrých telefonů v regionu EMEA, jež zahrnuje Evropu, Blízký východ a Afriku, se ve třetím kvartálu 2018 meziročně propadl o téměř 5 %.

IDC zároveň podotýká, že hodnota trhu se ve sledovaném období meziročně zvýšila o více než 10 %, což značí rostoucí průměrné ceny a poptávku po pokročilejších modelech. Celkem se v regionu EMEA prodalo 89 milionů chytrých telefonů za 29,8 miliardy dolarů.

Jednotlivé subregiony vykázaly různé výsledky. Zatímco trhy na Blízkém východě a v Africe se propadly, západní a střední Evropa zaznamenala silný růst. Podle IDC zde posilují zejména prodeje chytrých telefonů z vyšších cenových kategorií.

Samsung a Apple oslabili, Huawei a Xiaomi se daří

Jedničkou v prodeji chytrých telefonů v regionu EMEA zůstává Samsung, a to i přes meziroční propad prodeje o 14,6 %. Velmi dobře se ve třetím kvartálu 2018 dařilo Huawei, jež zaznamenalo meziroční nárůst výsledků o 55 %.

Ve třetím čtvrtletí tohoto roku oslabil i Apple, konkrétně o 6%. Na čtvrtém místě se umístila v našich končinách téměř neznámá společnost Transsion, jež dominuje v prodejích hlavně v Africe. Tento výrobce si polepšil o 19,7 %.

Pátému Xiaomi meziročně vzrostly prodeje o úctyhodných 131,6 %. IDC však uvádí, že výrobce ve sledovaném období nezvýšil svůj podíl v Evropě. Společnost ovšem předpokládá, že díky spuštění prodejů ve Velké Británii jeho podíl v následujícím období stoupne.

příloha_ovladnete_sva_data

Tabulka – Výsledky prodeje chytrých telefonů v regionu EMEA (miliony kusů)

Výrobce

Prodej 3Q18

Podíl 3Q18

Prodej 3Q17

Podíl 3Q17

Meziroč. změna

1. Samsung

26,8

30,1 %

31,4

33,6 %

-14,6 %

2. Huawei

17,2

19,3 %

11,1

11,9 %

55,0 %

3. Apple

12,5

14,0 %

13,3

14,2 %

-6,0 %

4. Transsion

7,9

8,9 %

6,6

7,1 %

19,7 %

5. Xiaomi

4,4

4,9 %

1,9

2,0 %

131,6 %

ostatní

20,2

22,7 %

29,2

31,2 %

-30,8 %

Celkem

89,0

100,0 %

93,5

100,0 %

-4,8 %

Zdroj: IDC

Byl pro vás článek přínosný?