Hlavní navigace

Online kanál ve 2. kvartále 2011: Netbooky stále čekají na další generaci

2. 9. 2011

Sdílet

 Autor:
Celosvětový online prodejní kanál narostl za 2. kvartál letošního roku o 49 procent, uvedl na základě měření objemu stahovaných dat o jednotlivých produktech specializovaný server Icecat.biz.

Relativní nárůst popularity notebooků dospěl v předchozím čtvrtletí do klidové fáze vůbec poprvé za mnoho let, a to kolem pozice 33. Zároveň je vidět, že Tablet PC jsou rovněž stabilní kolem pozice 99. Trh zjevně čeká na novou generaci Tablet PC – běžících na Androidu, Chrome OS nebo Windows – jako odpověď na průlomový útok iPadu od Apple. Výrobci počítačů si zřejmě nejsou jistí, zda mají i nadále investovat do netbooků nebo mají plně vsadit na další generaci Tablet PC.

Cloud24

Ale i když růst popularity notebooků stagnuje, jsou právě notebooky (s 8,25 % podílem na celkovém počtu stažených informací) v online prodejním kanálu stále nejdůležitější kategorií. Zde i nadále vládne HP (s podílem 37 %), následována firmami Lenovo (s podílem16 %), Toshiba (11 %) a Acer (10 %). Acer postupně ztrácí své stopy v online kanálu a brzy jej předběhne ASUS (8% podíl). Celková pozice HP v online prodejním kanálu ale postupně oslabuje, a to právě v souvislosti s poklesem v oblasti PC, pracovních stanic a PDA.

Největší značka, která vypadla z první stovky, a prožívá tak propad popularity v online prodejním kanálu, je firma Sony Ericsson (-11 %). Ta má podobné obtíže jako Nokia (pokles o 6 %), tedy zdárně čelit konkurenci v oblasti smartphonů. Připomeňme, že Nokia padala již v minulém kvartálu, a to 38 procent oproti Q1 2010, neboť zažívá všeobecný pokles zájmu o své produkty, kdy ztrácí svou pozici na trhu ve prospěch smartphonů postavených na Androidu, BlackBerry a Apple iPhone.
Uvedené výsledky vyplývají z analýz serveru Icecat.biz, které vznikají na základě 1 miliardy stažení produktových listů ze strany více než 15 000 partnerů v online prodejním kanále: jedná se o online obchody, ERP systémy, srovnávací weby, nákupní systémy, ratingové portály a další e-commerce aplikace. Icecat analyzuje aktivitu více než 4 000 různých značek.

Byl pro vás článek přínosný?